dissabte 20 abr. 2024

Talteüll ha mort, visca Tautavel ! PDF Imprimeix Correu electrònic
dijous, 5 de maig de 2011 21:21

Aquest municipi del Rosselló, és conegut per tothom com a un dels llocs més importants per a la prehistòria europea. És ben bé aquí que es va trobar a la cova de l'Aragó, un « català » vell de 450.000 anys que li diem l’Home
de Talteüll. Però potser, li hauríem de dir « Homme de Tautavel », un francès vell de 450.000 anys. Per què ?

Tot simplement perquè si mirem l’ajuntament d’aquest municipi, que va ser durant molts anys a la frontera entre el Regne de França i el Principat de Catalunya, no hi trobem cap de les banderes catalana i europea, només la gran
bandera nacional francesa, d’un blau, d’un blanc i d’un vermell magnífics !

Com és que aquest municipi no té aquestes banderes ? Cal saber ben segur que els municipis no tenen cap obligació legal de penjar a costat de la bandera estatal francesa la bandera de la nostra nació catalana i del nostre somni europeu. Però sembla que Talteüll, ai perdó, Tautavel, com s’ha de dir en bon francès, no té cap interès en reivindicar-se com a català i europeu.

Sembla ben bé això. Perquè uns quants anys enrera, les banderes sí que hi existien i eren penjades al balcó de l’ajuntament, abans que les en treguin. També l’església tenia al cim del campanar una vella bandera catalana ; ara ja no existeixen.
Benvolgut senyor Llary, batlle del poble català de Talteüll, conseller general del cantó i president de l’associació de batlles de Catalunya Nord, sisplau, feu honor al nostre territori, a les arrels catalanes del vostre poble i al seu futur europeu : poseu-hi TOTES les banderes !

El Bruixot

-1 #1 ROBERT MARIMONT 22-12-2012 14:14
Desitgem que el Sr. Llary torni a posar a l'ajuntament de Talteüll la nostra i la vostra bandera catalana,perquè penso que si no hi hagués hagut l'injust tractat dels pirineus de fa 350 anys ara Talteüll seria igual que qualsevol poble de Catalunya sud, aviat un nou país independent. Sr. Llary o Llarí (sense afrancesar) una abraçada. Robert
Citar