dijous 28 març 2024

L'Indépendant continuarà la seua obra de descatalanització PDF Imprimeix Correu electrònic
dilluns, 17 d'octubre de 2011 10:03

No em sabria greu si demà tanqués "l'Indépendant"... de veritat, no vessariï cap llàgrima.
Em podria doldre la situació particular de les persones acomiadades i les dificultats que en resultarien per a les seues famílies, però si demà el diari l'Indépendant desaparegués, desapareixeria de cop una de les eines més eficaç de la descatalanització de Catalunya Nord.

Ja he explicat diverses vegades en què aquest diari era anticatalanista i ho torno a dir :
L'Independant és

• Un diari francès, amb a Catalunya Nord una situació de quasi monopoli.
  • Un diari francès que refusa sistemàticament la llengua catalana, accepta amb més o menys regularitat un article d'una sola i única persona, article que ens prohibeix dir que l'Indépendant nega tot lloc a la llengua catalana.
  • Un diari francès amb una visió francesa de la societat i un tractament de la informació a la francesa.

NO, l'Indépendant no és cap diari català, això se sabria ! La seua catalanitat és de façana, és comercial, però no té fonaments arrelats. La relació que té amb Catalunya Nord és que en parla a partir d'una visió provincial, i fins ara hi era en part concebut i venut.
Segur que parla de la USAP o dels Dragons, fins i tot des d'inici d'any,  parla d'Aire Nou.

El fet que publiqui articles d'Aire Nou és la prova incontestable de l'anticatalanisme del diari.

Aquests darrers anys, com a secretari de l'entitat enviavi quasi cada setmana un article a la premsa nord-catalana. Si Vilaweb i el Punt els publicava, no anava així amb l'Indépendant. La raó esmentada -oralment- era que els calia fer arribar els comunicats també en versió francesa. D'ençà del gener de 2011, uns airenovencs han cregut útil enviar la seua pròpia ressenya redactada en francès al corresponsal del diari, articles que han estat sistemàticament publicats. Si els primers temps no m'ha fet gràcies, avui pensi que han tingut raó. Ells, són molt més hàbils que no ho he estat mai, cada mes demostren l'anticatalanisme de l'Indépendant.

Demà, "L'Indépendant" continuarà la seua vida, foragitant fidels col.laboradors, allunyant-se cada dia més de Catalunya Nord, inculcant una visió descentrada de la catalanitat, ocultant el que no l'interessa, menyspreant l'ànima catalana, la llengua catalana... en un mot empobrint el país.

a sota la imatge de la news rebuda avui. Primer tema tractat és de nivell estatal, segueix una notícia del Barcarès i la resta són de l'Auda. No tinc res en contra dels occitans, però L'Indépendant vol esborrar la frontera occitano/catalana per a diluir la identitat catalana i vendre així un sol i unic diari de banda i banda de les Corberes, segurament per a disminuir els costs de fabricació.

Una altra imatge interessant, data del divendres 14 d'octubre. El diari anunciava la Festa catalana de Cabestany. Una mostra més de la incapacitat del diari d'anunciar corectament els actes.

A final d'article el diari posa "Castallers als Anglets". No se si és un nou grup però jo tenia entès que aquest dia els Castellers del Riberal actuaven a Cabestany a les 11 del matí.

Els Anglets deu ser segurament la deformació de la colla Els Angelets del Vallespir.

A mi no m'estranya que el diari perdi lectors, anunciants i abonats.

El que més m'estranya és que encara se trapa gent que pagui un abonament.

Hervé Pi

0 #2 Hervé Pi 19-10-2011 09:31
Flaixer, me sembla important, hauria de ser una campanya comuna a la demanda de la TDT.
Te caldria venir a una reunió de la Federació, en parlem i mirem com tirar-ho endavant.

+1 #1 Flaixer 18-10-2011 20:14
L'Indépendant és una eina d'afrancesització , és evident. Entenc que els vulgueu criticar i s'han de criticar. Ara bé, per què no es fa res per tal de recuperar la freqüència de Flaix FM a la Catalunya del Nord? Flaix FM era, al contrari de L'Indépendant, una eina de recatalanitzaci ó, especialment dels joves! Volem el retorn de Flaix FM al nord de Catalunya!