dijous 28 març 2024

Plebiscit per a la immersió lingüística a les escoles del Principat PDF Imprimeix Correu electrònic
divendres, 21 de setembre de 2012 14:48

El portaveu de la Generalitat de Catalunya, Francesc Homs, ha informat avui que tan sols dotze famílies de les 50.000 que han inscrit nous alumnes aquest curs escolar 2012/2013 han sol·licitat que els seus fills tinguin el castellà com a llengua vehicular a l’escola. La proporció d'aquestes 12 sol·licituds sobre les 50.000 noves matriculacions que aquest any s’han dut a terme al Principat de Catalunya (un ridícul 0,024 %) dóna una certa imatge de la realitat de la població catalana actual  i de les seves preferències per l’escolarització en català.

Em sembla que és un bon indicador de la poquíssima importància del suposat "conflicte lingüístic" que hi ha a la Catalunya autonòmica : el model d’immersió lingüística en català hi està majoritàriament acceptat i desitjat.

Les famílies saben perfectament que parlar la llengua pròpia de Catalunya és un avantatge i deixar passar l'oportunitat d'aprendre-la en bones condicions resultaria una bestiesa. Podríem somiar una mica i esperar que un dia arribem a aquesta situació a la Catalunya no-autonòmica. En conclouríem que el català estaria salvat a les nostres terres septentrionals.